Standardul de performanță în distribuția energiei electrice
Standardul de performanță cuprinde mai multe obligații stabilite de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) despre serviciile oferite de noi și de ceilalți distribuitori de energie electrică din țară. Obligațiile prevăzute în standardul de performanță vizează toate categoriile de clienți – casnici, producători, prosumatori și dezvoltatori imobiliari. Consultă sinteza standardului de performanță.
Standardul de performanță – alimentarea consumatorilor cu energie electrică
Când casa ori sediul afacerii tale rămâne fără curent, intervenim cât de repede se poate pentru restabilirea alimentării în numărul de ore indicat prin standardul de performanță. Dacă nu reușim să rezolvăm situația ta în timp util, e foarte probabil să primești compensații din partea noastră. Află mai multe detalii aici despre durata și numărul întreruperilor dintr-un an în funcție de care primești compensații.
În cazul unor întreruperi de curent, tratăm cu prioritate clienții vulnerabili, ale căror vieți depind de energia electrică. Cum sunt, de exemplu, oamenii conectați la aparate de oxigen. Dacă te afli într-o astfel de situație sau locuiești împreună cu un apropiat vulnerabil, contactează-ne cât mai repede.
Cum te poți înregistra drept consumator vulnerabil?
Ca să te putem înregistra în evidențele noastre drept consumator vulnerabil, vom avea nevoie ca titularul contractului de furnizare sau de distribuție de energie electrică de la adresa la care locuiești să ne trimită, prin intermediul furnizorului, următoarele documente:
- o cerere care să includă numele tău, adresa la care te afli, codul POD de la adresă și un număr de telefon la care te putem contacta – dacă este nevoie să comunicăm printr-o altă persoană, te rugăm să ne lași atât numele său, cât și numărul de telefon;
- o adeverință medicală de la un medic specialist, vizată și de către medicul de familie, care să arate că ești consumator vulnerabil;
- o copie a cărții tale de identitate;
- o copie a cărții de identitate a titularului contractului de furnizare/distribuție de energie electrică (dacă e cazul).
Odată ajuns în baza noastră de dată cu consumatori vulnerabili, te vom contacta și îți vom transmite un număr de telefon special la care ne vei putea suna într-o situație de urgență. De fiecare dată când vom fi sunați de pe acel număr, vom prelua apelul cu prioritate. De aceea, e important ca apelul să fie făcut de pe acel număr și să ne anunți dacă numărul se schimbă.
Standardul de performanță – calitatea tehnică a energiei electrice
Calitatea serviciilor de distribuție de energie electrică este foarte importantă pentru noi, deoarece dorim ca toți clienții noștri să aibă acces la energie electrică la standarde corespunzătoare. Prin „standarde corespunzătoare” înțelegem, printre altele, lipsa penelor de curent și a fluctuațiilor de tensiune.
Dacă, de exemplu, observi variații de tensiune acasă ori la serviciu, semnalează-ne din contul online sau prin formularul pe care-l găsești în pagina Contact. Vom face măsurători specifice, vom analiza situația și, în cel mult 20 de zile calendaristice de la data înregistrării cererii tale, vom reveni cu un răspuns.
Standardul de performanță – calitatea comercială a energiei electrice
Solicitările tale sunt esențiale pentru noi – fie că ne contactezi pentru racordarea unei case, fie pentru verificarea funcționării contorului inteligent ori pentru înlocuirea unui contor inteligent defect.
Indiferent că alegi să iei legătura cu noi direct, din contul tău online, sau indirect, prin intermediul furnizorului tău de energie electrică, vom răspunde în 15 sau în 30 de zile calendaristice, conform prevederilor legale în vigoare, tuturor solicitărilor tale referitoare la procesul de racordare și montarea/înlocuirea/reprogramarea contorului.
Standardul de performanță – compensații
În cazul în care nu reușim să îndeplinim anumite activități ce țin de distribuția energiei electrice, avem obligația legală să-ți acordăm compensații, potrivit legii.
Standardul de performanță – despăgubiri
Există situații când supratensiunile apărute în rețeaua de distribuție de energie electrică afectează electrocasnicele sau alte aparate electronice ale consumatorilor. Într-o astfel de împrejurare, ne poți cere despăgubiri prin intermediul furnizorului tău de electricitate. Află detalii aici.