Pașii pentru instalarea camerelor de supraveghere pe stâlpi
Pașii de parcurs
Îți punem gratuit la dispoziție stâlpii, dar este nevoie să încheiem un contract de folosință a infrastructurii de distribuție, să racordezi camerele la rețeaua de distribuție și, totodată, să semnezi un contract cu un furnizor de energie electrică. Vezi toți pași de parcurs și află ce acte este nevoie să obții:
Încheierea contractului de folosință a infrastructurii pentru realizarea sistemului de supraveghere video
Indiferent că alegi să instalezi una, două sau mai multe camere video, o să fie necesar să încheiem un contract de folosință a infrastructurii de distribuție a energiei electrice. Ca să putem realiza contractul, te rugăm să ne transmiți următoarele documente, pe care le găsești mai jos:
– contractul cadru de folosință (descarcă-l și completează-l);
– anexa 1 – include inventarul camerelor de supraveghere video (descarc-o și completeaz-o);
– anexa 3 – include instrucțiuni tehnice pentru montarea camerelor de supraveghere video(descarc-o și completeaz-o);
– convenția cadrului de lucrări (descarc-o și completeaz-o) – dacă mentenanța sistemului de supraveghere video va fi făcută de o altă firmă, este nevoie ca toate părțile implicate – primărie, firma respectivă și distribuitorul – să fie prevăzute în convenție;
– planul de amplasare, cu poziționarea stâlpilor pe care vor fi montate camerele;
– memoriul tehnic cu specificațiile tehnice ale echipamentelor (dimensiuni, greutate, sistem de prindere și de alimentare);
– avizul de amplasament;
– certificatul de înregistrare fiscală.
Încarcă toate documentele menționate mai sus prin intermediului formularului de contact de mai jos. În cazul în care documentele depuse sunt incorecte sau incomplete, vei primi un răspuns din partea noastră (telefonic sau pe adresa de e-mail), cu modificările/completările pe care va fi nevoie să le faci.
În scenariul în care documentele depuse sunt corecte și complete, noi, distribuitorul, și tu, solicitantul, vom semna contractul cadru de folosință. Ulterior, va fi nevoie să urmezi pasul al doilea – racordarea camerelor la rețeaua de distribuție.
Racordarea la rețeaua de distribuție
Racordarea la rețeaua de distribuție de energie electrică a sistemului de supraveghere video implică parcurgerea mai multor etape. Procesul începe când depui o cerere de racordare către noi, operatorul de distribuție. Dacă reprezinți primăria unei comune și vrei să instalezi sisteme de supravegheze video în mai multe localități de pe raza comunei, va fi nevoie să depui o cerere de racordare pentru fiecare localitate. În afara cererii de racordare, în acest pas vei depune și alte documente.
Descarcă cererea de racordare aici.
Creează-ți un cont online pe site-ul nostru, aici, și vei putea încărca cererea completată direct în contul tău. Tot în contul tău online vei putea parcurge și ceilalți pași pentru racordarea camerelor la rețeaua noastră de distribuție de energie electrică.
Odată ajunse cererea și celelalte documente la noi, le vom evalua și vom reveni cu răspuns către tine. De asemenea, îți vom trimite și factura pentru emiterea avizului tehnic de racordare (ATR). Informații despre costuri găsești aici. Ca să faci plata, urmează instrucțiunile de pe factură.
Vei primi ATR-ul după plata facturii. După ce ATR-ul va ajunge la tine, vei putea depune cererea de încheiere a contractului de racordare. O poți descărca de aici și, după ce o completezi, trimite-o către noi tot din contul tău online.
Ulterior, noi îți vom trimite contractul de racordare, iar după semnarea acestuia și plata cheltuielilor cu racordarea (detaliate în contractul de racordare) vei putea demara proiectarea și execuția racordării. Pentru proiectarea și execuția lucrărilor poți lucra direct cu noi, distribuitorul tău de energie electrică, sau cu o firmă atestată de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), pe care o alegi de aici.
Continuă racordarea la rețeaua de distribuție de energie electrică și transmite-ne dosarul instalației de utilizare (DIU), care include mai multe documente necesare în proces. DIU va fi întocmit doar de către o firmă atestată de către ANRE. Încarcă DIU aici.
Ulterior, vom verifica lucrările executate și, dacă totul este în regulă, vom pune în funcțiune instalația/instalațiile de utilizare. Apoi, vom emite certificatul de racordare.
Încheierea contractului pentru furnizarea energiei electrice
Vei putea folosi sistemul de supraveghere video doar după ce semnezi un contract cu un furnizor de energie electrică. Pentru încheierea contractului de furnizare, va fi nevoie să depui o cerere către furnizor, cerere la care vei adăuga și certificatul de racordare pe care ți l-am emis anterior.
În eventualitatea în care ai montat deja camerele de supraveghere pe stâlpii noștri, dar nu ai trecut prin cei trei pași de mai sus, va fi nevoie să-i parcurgi. De asemenea, în primul dintre pași – „Încheierea contractului de folosință a infrastructurii pentru realizarea sistemului de supraveghere video” – te rugăm să ne transmiți și procesele verbale de montare a camerelor de supravegheze pe stâlpii noștri.
Descoperă și:
Racordarea la rețea
Tarife pentru racordare