Solicită un spor de putere, fără modificarea instalației de racordare
Etape
Înainte să ne soliciți un spor de putere, îți recomandăm să verifici puterea aprobată (maximă simultană ce poate fi absorbită) la locul de consum dorit, avizată prin ATR ori prin certificatul de racordare. Apoi, calculează care este puterea cumulată a tuturor consumatorilor pe care vrei să-i folosești în același timp. Ca să afli puterea cumulată, folosește tabelul de aici.
Depunerea cererii de spor de putere și a documentației necesare
Responsabil:
clientPrimul pas pentru obținerea sporului de putere este să ne trimiți o cerere în acest sens – fie din contul tău online, fie fizic, într-unul dintre magazinele (punctele de relații cu clienții) furnizorului tău de energie electrică.
Cererile pentru spor de putere le găsești aici. Asigură-te că, la completarea cererii de racordare, bifezi „dezvoltarea unui utilizator existent”. Pe lângă cererea de spor de putere, în acest pas este nevoie să depui și alte documente, despre care poți afla mai multe în secțiunea „Documente necesare racordării la rețea”, din pagina Cereri și documente.
Evaluarea cererii și verificarea documentației
Responsabil:
distribuitorDurată estimată:
10 zile lucrătoareEvaluăm cererea și documentația trimisă și revenim cu un răspuns către tine în cel mult zece zile lucrătoare – fie în contul tău (dacă ai depus actele online), fie prin intermediul furnizorului.
Totodată, vei primi și factura pentru emiterea ATR-ului. Îți vom transmite ATR-ul după ce vei achita această factură. Informații despre costurile cu emiterea ATR-ului, precum și cu racordarea găsești aici. Pentru plată, urmează instrucțiunile de factură.
Stabilirea soluției de racordare și emiterea ATR-ului
Responsabil:
distribuitorDurată estimată:
30 de zile lucrătoareNoi, operatorul de distribuție, stabilim, în maximum 30 de zile lucrătoare, soluția tehnică de racordare (traseul instalației și materialele necesare) și, pe baza acesteia, costurile cu racordarea. Aceste informații le vei regăsi în ATR, document pe care îl emitem, dar care va ajunge la tine după ce achiți factura menționată mai sus.
După ce obții ATR-ul, îl poți contesta, dacă, de exemplu, soluția de racordare propusă nu ți se pare potrivită. Poți face acest lucru printr-o cerere depusă online, din contul tău, sau fizic, prin furnizor, în cel mult 30 de zile calendaristice de la primirea ATR-ului. Vei primi răspunsul nostru în cel mult 30 de zile calendaristice.
Transmiterea cererii de încheiere a contractului de racordare
Responsabil:
clientPentru ca lucrările efective de racordare la rețeaua de distribuție să înceapă, este nevoie să decizi dacă le vei face cu noi, operatorul de distribuție, sau printr-o firmă atestată de către Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Lista firmelor atestate de către ANRE o găsești aici. Apoi, va fi necesar să achiți factura de emitere a ATR-ului, dacă nu ai făcut-o încă. De îndată ce ai ATR-ul, descarcă de aici cererea pentru încheierea contractului de racordare și proiectare/execuție a lucrărilor. Completeaz-o și trimite-o către noi fie din contul tău online, fie prin intermediul furnizorului.
Evaluarea cererii și transmiterea contractului de racordare propus
Responsabil:
distribuitorDurată estimată:
5 zile lucrătoareVom evalua cererea ta și vom reveni cu contractul de racordare propus în maximum cinci zile lucrătoare.
Semnarea contractului de racordare
Responsabil:
clientSemnezi contractul de racordare pe care l-ai primit de la noi.
Achitarea tarifului de racordare
Responsabil:
clientPlătești cheltuielile cu racordarea, care sunt cuprinse și detaliate în contractul de racordare.
Proiectarea și execuția instalației de racordare
Responsabil:
distribuitor sau firmăDurată estimată:
90 de zile calendaristiceDistribuitorul sau firma atestată de către ANRE pe care ai ales-o va proiecta și va executa lucrările de racordare. În acest pas, e posibil să mai fie nevoie de diverse documente/avize pentru lucrări, pe care le va obține executantul proiectului. Respectivele documente/avize vor ajunge la noi fie prin contul tău online, fie prin intermediul furnizorului tău. După obținerea tuturor avizelor, vor începe lucrările de execuție, care e nevoie să se încheie în maximum 90 de zile calendaristice.
Depunerea dosarului instalației de utilizare
Responsabil:
clientO firmă atestată de către ANRE, pe care o alegi, întocmește dosarul instalației de utilizare, care include mai multe documente necesare pentru ca procesul de racordare să continue. Pentru realizarea dosarului vei plăti o sumă de bani negociată direct cu firma aleasă. Dosarul complet este nevoie să ajungă la noi – fie prin contul online, fie prin intermediul furnizorului, fie prin e-mail (la adresa indicată în ATR) sau direct prin încărcarea lui aici.
Recepția și punerea în funcțiune a instalației de racordare
Responsabil:
distribuitorDurată estimată:
5 zile lucrătoareVerificăm lucrările executate și, dacă totul este în regulă, punem în funcțiune instalația de racordare (instalația din afara proprietății tale, până la contor).
Emiterea certificatului de racordare
Responsabil:
distribuitorDurată estimată:
3 zile lucrătoareÎn maximum trei zile lucrătoare de încheierea pasului precedent emitem un nou certificat de racordare.
Punerea sub tensiune a instalației de utilizare și reprogramarea contorului
Responsabil:
distribuitorDurată estimată:
5 zile lucrătoareVom pune sub tensiune instalația de utilizare și vom reprograma contorul.
Rambursarea costurilor cu proiectarea și execuția branșamentului
Responsabil:
distribuitorLa finalul procesului de racordare, vom face o regularizare a costurilor, pe baza cheltuielilor prevăzute în ATR și a altor documente depuse de către executantul lucrărilor. După regularizarea costurilor, dacă este cazul, îți vom restitui (direct sau prin executantul lucrărilor) o parte din sumele cheltuite cu racordarea, pe baza unei formule de calcul stabilite de către ANRE.